Železniška postaja Pragersko, ki je namenjena tovornem in potniškemu prometu v notranjem in mednarodnem prometu, je sestavni del jedrnega TEN-T omrežja, saj leži na stičišču Baltsko-jadranskega koridorja, ki poteka v smeri Gradec–Šentilj–Maribor–Ljubljana–Koper/Trst in Sredozemskega koridorja, ki poteka v smeri Benetke-Trst/Koper–Ljubljana–Pragersko–Hodoš–Budimpešta.
Cilji projekta:
- izboljšanje tehničnih in tehnoloških parametrov postaje in vozlišča,
- povečanje kategorije proge s C3 (nosilnost 20 t/os) na D4 (nosilnost 22,5 t/os),
- ureditev izvennivojskih križanj cest z železnico,
- ureditev izvennivojskega dostopa na perone,
- odprava in preprečevanje negativnih vplivov na okolje,
- zagotovitev ustreznega priključevanja na modernizirano železniško progo Pragersko–Ormož–Hodoš.
Obseg del:
- nadgradnja in posodobitev železniške postaje Pragersko,
- nadgradnja tirov in tirnih naprav, signalno varnostnih in telekomunikacijskih naprav (SVTK) ter vozne mreže,
- gradnja dveh peronov z nadstrešnicami,
- ureditev dostopa potnikov na perone (podhod s stopniščem in dvigalom),
- gradnja novega cestnega podvoza skozi Pragersko,
- rekonstrukcija postajnega poslopja,
- ureditev dveh parkirišč v sklopu železniške postaje,
- izvedba 2,12 km protihrupnih ograj.
Izvedba del: junij 2021–julij 2023
FINANCIRANJE PROJEKTA
Ocenjena vrednost investicije znaša 88,9 milijona evrov. Zagotovljeno je sofinanciranje projekta z evropskimi sredstvi v okviru Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR) v višini 40 milijonov evrov. Prav tako je projekt sofinanciran iz Sklada za podnebne razmere v višini 10 milijonov evrov.
Za izvedbo gradbenih del je podpisana pogodba z izvajalcema Riko d.o.o. in RZD International LLC v višini 63,2 milijona evrov.