Kaj o nadgradnji železniške infrastrukture menijo lokalni prebivalci?

Minilo je slabih pol leta od uspešnega zaključka projekta »Rekonstrukcija, elektrifikacija in nadgradnja železniške proge Pragersko–Hodoš za hitrosti do 160 km/h; Modernizacija nivojskih prehodov in izvedba podhodov na železniških postajah«. Slovenija je z njim pridobila pomembno in strateško posodobitev železniške infrastrukture, ki pozitivno vpliva na razvoj železniškega prometa, krepitev gospodarstva in nenazadnje uporabnikom železniškega ter cestnega prometa omogoča varnejšo, hitrejšo in bolj udobno vožnjo.

Pred kratkim smo vam predstavili izsledke o seznanjenosti s projekti posodobitve železniške infrastrukture, tokrat pa nas je podrobneje zanimalo kaj o tem menijo lokalni prebivalci, ki živijo ob progi, potniki oz. uporabniki železniškega prometa in nenazadnje udeleženci v cestnem prometu. Spodaj smo zbrali nekaj zanimivih izjav.

Jana (30 let), živi tik ob železniški progi v Murski Soboti: »Sama sem z velikim zanimanjem spremljala kaj se dogaja na območju železniške proge, saj z družino živimo v neposredni bližini. Nekaj sto metrov pa je oddaljen tudi prenovljen podhod, ki povezuje osrednji del Murske Sobote s pokopališčem. Menim, da je bila izgradnja tega podhoda prava poteza, saj je bil tukaj prej nezavarovan prehod za pešce, ki so ga ljudje veliko uporabljali. Podhod je tudi ponoči lepo razsvetljen, kar ti da še večji občutek varnosti. Dostop na drugo stran proge je urejen tudi za kolesarje in ljudi na invalidskih vozičkih, ki lahko uporabijo dvigalo. Sama sicer ne upam uporabiti tega dvigala, saj sem slišala zgodbo, da je en gospod, takoj ob zaključku gradnje, ostal ujet v njem in so potrebovali kar nekaj časa, da so ga rešili.«

Andrej (60 let), Veržej: »Sicer ne živimo tik ob železniški progi, vendar smo na veliko pozdravljali obnovo železniške proge, predvsem elektrifikacijo, ki je po mojem mnenju, neobhoden korak k nadaljnjemu razvoju železnic. Vedno se mi je zdelo, da je Pomurje zadnje pri vsem - avtocesti, železnici … zdaj pa imamo eno najsodobnejših prog v Sloveniji, ki je nenazadnje zelo pomembna zaradi povezave z Madžarsko in ostalim Vzhodom. Tu v Veržeju so zelo lepo na novo uredili tudi železniško postajališče, prav tako pa smo dobili nekaj novih nadvozov oz. podvozov, ki so veliko bolj varni za nas, ki se vsakodnevno vozimo na teh relacijah. Je pa bilo nekaj jeze, ko so uredili podvoz v Krištancih, namesto na veliko bolj obljudeni lokaciji v Noršincih.«

Svit (17 let), dijak Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer; dnevni potnik železniškega prometa na relaciji Murska Sobota–Ljutomer–Murska Sobota: »Zaenkrat nisem opazil nobenih sprememb ob vsakodnevni vožnji z vlakom iz Murske Sobote do Ljutomera in nazaj. Na splošno pa lahko povem, da sem zadovoljen ob uporabi železniškega prevoza, vlaki so točni in dovolj pogosto vozijo, da lahko uskladim vse obveznosti, ki jih imam v Ljutomeru in v popoldanskem času še v Murski Soboti. Menim, da so takšni projekti zelo pomembni na daljši rok, saj nam bodo v prihodnje omogočali še krajše in bolj udobno potovanje. Smo pa vsi dijaki pozitivno presenečeni nad novo podobo železniške postaje v Murski Soboti, ki po prenovi izgleda veliko bolj sodobno. Še posebej všeč so mi informativne table, ki prikazujejo točne odhode in prihode vlakov.«

Silva (61 let), Murska Sobota: »Že dolgo časa se nisem nikamor peljala z vlakom, saj v večini vse poti opravim z avtom, vendar kolikor sem izvedela iz medijev, vsekakor podpiram takšne vrste projektov. Nisem pa vedela, da so tudi ureditve cestne infrastrukture del tega projekta. V Murski Soboti smo dobili dve novi krožišči in podvoz na Panonski ulici na zelo prometni cesti iz Murske Sobote do Rakičana, kar je znatno prispevalo k bolj varni vožnji in pretočnosti prometa. Tudi protihrupne ograje sem opazila, ki verjetno okoliškim prebivalcem predstavljajo pomembno pridobitev za zmanjševanje hrupa.«

Ana (27 let), Ptuj: »Seveda sem videla prenovljeno železniško postajo z novim podhodom. Živim v neposredni bližini postaje, v samem centru mesta Ptuj in vsi smo zelo navdušeni nad prenovo in novim dostopom do železniške postaje. Tudi v Hajdini imam sorodnike, ki so povedali, da je tudi tam prenovljena železniška postaja. Tam je urejenih kar nekaj novih podvozov in nadvozov, kjer je bilo pred tem zelo nevarno, saj je bil en železniški prehod še posebej nepregleden in nevaren. Sedaj sploh ni stika med železnico in cesto, kar pomeni tudi manjša nevarnost za nesreče, prav tako je tudi cestni promet hitrejši, saj z avtom ni potrebno čakati, da se vlak odpelje mimo.«