Nadgradnja osrednjega dela železniške postaje Ljubljana

Trajanje: 2024–2026

Pogodbena vrednost gradbenih del: 199,94 milijona evra brez DDV
Evropska sredstva - Kohezijski sklad: 174,86 milijona evra

Nadgradnja osrednjega dela železniške postaje Ljubljana, ki predstavlja sklop B in C.

Nov nadhod s postajno dvorano

  • Nadhod se bo razprostiral čez vse tire železniške postaje Ljubljana in bo povezoval obstoječe postajno poslopje z novo avtobusno postajo na severnem delu postaje ter omogočal peš povezavo med centrom mesta (Masarykova cesta) in Bežigradom (Vilharjeva cesta).
  • Večinoma gre za nadkrito površino, zaprti in izolirani so poslovni prostori in del prostorov za potnike (prostor za prodajo kart, čakalnica, javne sanitarije in previjalnico …).
  • Skupna bruto tlorisna površina objektov nadhoda s postajno dvorano znaša 13.665 m².
  • Dolžina nadhoda je 110 metrov, najvišja točka nadhoda (streha) je 23,86 m nad koto terena.
  • Nadhod bodo nad tiri podpirali trije armiranobetonski stebri na severu, jugu in sredini.
  • Obsegal bo dve etaži iz jekla in montažnega betona, ki bosta viseli s strehe na jeklenih vešalkah.
  • Nadhod in del peronov na dostopih iz peronov bo pokrivala steklena streha s fotovoltaičnimi moduli  dimenzij 110,4 m x 90,1 m bo pokrivala ter bo tehnično pohodna. V notranjosti bodo aluminijasti senčilni elementi za osenčenje notranjih površin.
  • 8 dvigal, 8 tekočih stopnic, dodatne tekoče stopnice za prehod preko mostovža iz nadhoda v objekt Emonike), dve pomožni stezi, ki skrajšata pot med severnim in južnim delom v obe smeri.
  • Vgrajenih bo 2300 ton jekla, 5.000 kubičnih metrov betona, 800 ton armatur, 143 pilotov, dolgih 18 metrov in premera 80 centimetrov, bo pod zemljo utrdilo še dodatnih 3.300 kubičnih metrov betona, ena vešalka lahko nosi 300 ton.

Obstoječe postajno poslopje

  • Stavba obstoječe železniške postaje v Ljubljani, zgrajena leta 1849, se kot zaščiten objekt kulturne dediščine v celoti ohranjena, medtem ko bodo poznejši prizidki na severovzhodni in severozahodni strani odstranjeni.
  • Obstoječa notranjost, ki jo je zasnoval arhitekt Marko Mušič in je namenjena potnikom, ostaja nespremenjena.
  • Nadaljnja vsebina, raba in program poslopja »starega kolodvora« še ni določena. Stavba ostaja del javne železniške infrastrukture, v njej pa tudi po premestitvi določenih služb ostajajo prostori za izvajanje dejavnosti, povezanih z upravljanjem železniškega sistema. V skladu z veljavnim zazidalnim načrtom je v objektu mogoče urediti tudi poslovne, upravne, trgovske in gostinsko-storitvene dejavnosti.
  • V klet postajnega poslopja se prestavlja telekomunikacijski prostor za potrebe opravljanja nalog upravljavca javne železniške infrastrukture.
  • Rušenje obstoječih objektov ter priprava podlage za nove ureditve zahodne plaze.

Razširitev obstoječega podhoda

  • Rekonstrukcija in razširitev podhoda pod železniško postajo Ljubljana med Vilharjevo cesto in Trgom osvobodilne fronte z ureditvijo prinaša pomembne izboljšave v infrastrukturi in naslavlja potrebe vseh uporabnikov.
  • Podhod obsega ločene površine za pešce, kolesarsko povezavo, javno pasažo ter vmesni servisni in službeni prostor.
  • Javna pasaža: omogoča dostop do peronov, vključuje čakalnico in prodajo kart.
  • Vmesni servisni prostor: združuje službene prostore, sanitarije, dvigala in stojala za kolesa.
  • Kolesarska povezava: dvosmerna pot široka 3,5 m na vzhodni strani, z varno, ločeno potjo za pešce in kolesarje ter ogrevano klančino za dostop.
  • Prostori za pisarne, garderobe, sanitarije in komercialne dejavnosti.
  • Površina podhoda znašala skupno 4.624,71 kvadratnega metra.
  • V podhodu je 6 dvigal, ki omogočajo dostop do otočnih peronov, primerno tudi za kolesa in prtljago, 7 stopnišč, ki omogočajo dostop na perone ter stopnišča za dostop v podhod na severni in južni strani.

Peronska infrastruktura

  • Gradnja 7 novih peronov, širine 8,7 metra:
    • 2 bočna perona dolžine 250 m in 160 m,
    • 3 otočni peroni dolžine po 400 m,
    • 2 otočna perona dolžine 200 m in 240 m,
    • peroni bodo opremljeni z nadstrešnico, z urbano in informacijsko opremo ter dvigali in tekočimi stopnicami za dostop do nadhoda in podhoda.
    • 6 peronov z gobastimi nadstreški z ekstenzivno ozelenitvijo na vrhu, streha historične nadstrešnice, se ne ozeleni.

Tirna infrastruktura in vozna mreža

  • Optimizacija tirne sheme.
  • 13 novih tirov skupne dolžine je 8,47 km, in prenovljenih tirov v skupni dolžini 1.88 km.
  • Nova vozna mreža skupne dolžine 20,2 km.

Novo zaklonišče

  • Dvonadstropno za skupno 600 ljudi na severni strani železniške postaje. Zgornja etaža bo namenjena železniški, kletna pa avtobusni postaji.
  • Stenske in stropne armiranobetonske plošče zaklonišča so debelejše kot druge stene kleti, saj je potrebno zagotavljanje varnosti pred zunanjimi udarnimi silami.
  • Širina zaklonišča je 20,40 m, dolžina 95,25 m, globina pa je 7,35 m pod nivojem terena.
  • Bivalna površina znaša 691,30 m2.
  • Obsega spalni prostor, sanitarne prostor in prostore za tehnika ter prostor za smeti.

 

i04603.jpg

NADGRADNJA ŽELEZNIŠKE POSTAJE LJUBLJANA - IZVEDBA